Sunday, June 13, 2010

Doa Dato Mufti Negeri Melaka sempena Pembukaan SUKMA XIII

Ya Allah,
sempena dengan Majlis Perasmian pembukaan SUKMA XIII 2010 maka kami menadah tangan memuji dan bersyukur ke hadrat ilahi di atas nikmat limpahnya yang tidak terhingga kami dapat hidup di dalam keadaan aman, damai dan harmoni di bumi bertuah ini. Jadikanlah kami yang Engkau redhai.

Kurniakanlah kami dengan taufik dan hidayahMu dan bimbinglah kami ke arah kejayaan, keamaan, kecemerlangan dan kesejahteraan di dalam kehidupan kami di dunia mahupun di akhirat. Jadikanlah kami orang yang sentiasa patuh segala perintahMu dan menjauhi segala laranganMu. Kau jadikanlah kami orang-orang yang bahagia berada di dalam keredhaanMu.

Kurniakanlah kami usaha yang kami anjurkan dan jadikan negeri Melaka dan Malaysia amnya rakyat yang bersatu padu, sihat berdisiplin dan bermuafakat dalam pasukan dalam melakukan tugas. Mudahan SUKMA 2010 ini akan lancar sebagaimana yang dirancang serta mudah-mudahan untuk memperkasakan dan mengembangkan serta menanamkan minat dalam bidang kesukanan akan tercapai.

Ya Fattah Ya A'liim,
Kurniakan keselamatan dan kesejahteraan bagi pemimpin-pemimpin kami dari bencana bahaya serta kepada TYT Tun Datuk Seri Utama Mohd Khalil bin Yaakob dan Yang Amat Berbahagia Toh Puan dan mudahan dikurnia sihat sejahtera, bahagia, dikurniakan taufik dan hidayah mudahan Negeri Melaka di bawah TYT Tun Datuk Seri Utama bersatu-padu, aman, damai dan sejahtera.